Mina PT veckor är över!

Nu är mina 7 PT veckor över, äntligen!
Som jag har kämpat! Det har varit blod, svett och tårar nästan varje dag! Haha ja jag överdriver.
 
Ska jag vara ärlig så har det ju inte direkt varit det roligaste jag har gjort. Det jag gillade bäst träningsmässigt var nog de gånger när jag var ute och gick och försökte springa och de gånger då jag tränade med Sofia och Lena.
Kostmässigt var allt tråkigt! Men jag är faktiskt förvånad över att jag har lyckats hålla mig borta från sötsaker helt så pass länge. Sen kan jag vara ärlig och säga att jag har fuskat kanske 4 gånger när det gäller glass och bakelser. 
Jag fick en svacka när jag hade kommit halvvägs ungefär när jag märkte att jag bara hade gått ner ett kilo, då kände jag för att ge upp så då gjorde det inte så mycket om jag fuskade tänkte jag. Men sen kom jag på banan igen :)
 
Sen på slutet så har även mitt knä strulat, men där är jag också väldigt förvånad över att det tog så lång tid innan det skulle börja göra ont. Med andra ord så var jag väldigt duktig och trappa upp i lagom tempo :) Haha som att det var jag som gjorde träningsschemat..
 
 
 
Nu kankse ni vill veta vad mitt resultat har blivit: 
Kroppsmässigt har jag gått ner två kilo och minskat i snitt 3cm runt armar, lår, mage, midja och höft. Vilket jag är väldigt besviken över.. Antar att jag hade hoppats på för mycket och hade för stora förväntningar på mig själv som vanligt som bara gör mig besviken i slutändan. 
 
Kostmässigt så har jag faktiskt mått betydligt bättre i magen, jag har knappt haft ont överhuvudtaget. 
Det jag har saknat mest under den här tiden, det är nog choklad och läsk. Just det här med att dricka vatten till alla måltider och speciellt under fredagar och lördagar är ju super tråkigt. Sen har jag saknat att kunna äta en bit choklad ibland.
 
Fortsättningsvis så kommer jag inte att lägga av helt med träningen, jag tänker fortsätta med det jag tyckte var lagom roligt som gång och joggning. Men till en början blir det nog bara gång så att mitt knä får vila upp sig lite. Jag tänker nog mest att det viktiga är bara att jag rör på mig, sen i vilken form spelar inte så stor roll.
 
 
Tack och hej!
 

Kommentera här: