Stockholmstjej ute på landet?

Igår när vi var hos Joakim så skulle jag gå ner till pappa och Mita efter middagen och bara kolla läget. Så jag tog på mig min svarta kappa och mina vanliga skor och gick dit, men då var det bara Albin hemma med en kompis. Pappa jobbade och Mita och Emelie var i stallet, så då tänkte jag att jag skulle gå dit.
 
Då finns det två vägar att välja på antingen den åt vänster där jag kom ifrån, med grusväg och asfalt men som tar betydligt längre tid.
Eller den åt höger med en bred stig i skogskanten där man kommer längst hagen och en liten grusväg på slutet.
Vill bara lägga till att det var halv mörkt ute också.
 
Vilken tror ni jag väljer?
Jag tar då den högra vägen för att jag kände verkligen inte för att gå runt, men det tog emot lite då det var lite mörkt ute. Men jag tänkte vad är det värsta som kan hända i mörket?  Sen fick jag höra att det går runt en flock med vildsvin i närheten..
 
Tror ni att denna skogsväg var torr och fin? Svar nej! Det var fullt med lera och det var nästan så att man fastnade i leran, men jag gick där ändå. Men jag skrattade nästan åt mig själv när jag gick där och gled runt i leran med min kappa och mina skor och var halv mörkrädd med telefonen som ficklampa. Jag kände mig verkligen som en typ stockholmstjej som hade gått vilse i skogen ute på landet. Haha.
 
Men jag kom fram tillslut och Mita blev nog lite förvånad över att det var jag som kom där, haha.
Det gäller att utmana sina rädslor!
Sen var jag inne hos hästarna och så var vi och kollade på kossorna och kalvarna :)
 
Mamma och kalv
 
 
 
Höggravid?
 
Vi hoppades på att den skulle föda när vi var där, men det ville den inte. Fast om jag tänker efter så vet jag faktiskt inte om jag skulle vilja se det..
 
Jag tycker att de är super söta men jag har samtidigt väldig respekt för dem, speciellt när de är så stora.
 

Kommentera här: