Från det ena till det andra

Dagarna är så fullbokade att jag inte hinner med och skriva om de.
 
Igår gick vi upp hyfsat tidigt för att åka till Åkersberga och hälsa på Joakims gammelmormor som har flyttat till ett ålderdomshem där. Jag kan säga att besöket blev väldigt känslosamt.
Man får sig en liten tankeställare efter att ha varit på ett ålderdomshem sådär att man verkligen ska ta vara på tiden med sina nära och kära innan det är för sent, för mot slutet så går det väldigt fort.
 
Efter besöket åkte vi och åt lunch och sen vidare för en fika, sen på vägen hem var jag helt slut så jag sov i bilen hela vägen. Väl hemma så hade vi ungefär en och en halv timme på oss innan vi skulle vara hos farmor och Kjell på middag. Så det var bara att vakna till och fixa till sig.
 
Farmor hade gjort en jättegod "tårta" som bestod av philadelphiaost, creme fraiche, rödlök och sen fiskrom. Som man sen hade på kex eller chips, hur gott som helst!
Sen bjöds det på den traditionella laxen som alltid är så god och sen vart det efterätt :) Så ja jag passade på att äta eftersom det var min sista dag att äta vad jag vill för idag börjar mitt nya liv.
 
Det blev inte så jättesent vilket jag tyckte var ganska skönt eftersom jag var trött efter dagen och hade lite ont i magen och min mage är inte att lita på! Det kan göra lite ont ena studen men sen kan det göra så ont att man inte vet vart man ska ta vägen. Så det var bara att gå hem och lägga sig, det är tur att det är krypavstånd från farmor till Joakim.
 
 
Haha, jag tycker att den sista bilden sammanfattar kvällen ganska bra :)
 
 
 
 

Kommentera här: