Studenternas dag!

Vilken dag det var igår och vilket väder!
Som sagt jag åkte och hämtade Emelie och farmor innan jag åkte in till Uppsala och slottet. Det blev väldigt varmt att stå där och vänta men som tur var så fanns det skugga också, annars hade jag nog bokstavligt talat flytit bort.
När de väl hade sprungit ut så var det dags att gå mot alla flaken som var uppraddade och självklart så var Thi och Sofias flak längst ifrån varandra, så vi fick springa emellan de innan de åkte. 
Sofias flak var ganska lugnt medan This flak poppade champagneflaskor och sprutade hej vilt över allt och alla.
 
Jag hade också jättegärna hoppat upp på ett flak och skrikit och dansat och jag hade inte behövt något att dricka! Jag är en sån person som kan bli "hög" på glädjen och stämmningen. Med andra ord så var jag sjukt avundsjuk när alla flak åkte iväg.
 
Efter att ha vinkat av de så åkte vi hem, jag hann i princip hem och byta kläder och sen gick jag till min andra kusin Pontus som också tog studenten. Det var jätte längesen som jag såg den familjen och släkten där, jag blev helt chockad när jag såg deras andra kusiner som var typ fem år sist jag såg de och nu var nästan 10 år äldre.
 
Efter att jag varit där ett tag så gick jag vidare till Thi och Sofias mottagning och där blev vi kvar fram emot ett tiden inatt. Det bjöds på super god mat, dricka och sen efterrätt och vi fick även gå en tipspromenad, där jag och Joakim nästan vann förutom att de diskade oss helt utan anledning. 
Jag var ganska avundsjuk när de åkte iväg in mot stan sen också.
 
Viktoria och Emelie väntar på studenterna
 
 
Typ enda bilden på mig från igår
 
Victor och Sofia
 
Thi
 
Fina kusinerna!
 
Fina lillasyster!
 
Sofias flak
 
This flak
 
Hemma hos Pontus!
 
Tyvärr är detta den enda bilden jag tog på Pontus..
 
Tårta hos Sofia och Thi
 
Lite folk..
 
Och lite till..
 
 
Här säger de att jag och Joakim nästan vann..
 
Och där åkte de vidare in till Uppsala
 
Åhh, jag hann knappt prata med er fina kusiner igår och det känns helt sjukt att ni har tagit studenten nu! Det känns som att det var nyligen jag och Thi var typ 10 år och satt och bytte sudd och klistermärken med varandra. Men jag önskar er all lycka till i livet och ni vet vart jag finns och jag finns alltid här för er!
Puss på er!
 

Kommentera här: