Midsommar 2016!

Den här midsommar bröt vi våra traditioner och firade hos min farbror Tomas istället eftersom han fyllt 50 år. 
Vi startade med silllunch hemma hos Joakim med hans familj och Ankan. Det blev även sång och 5-kamp.
 
Sen gick vi vidare till Tomas, där vi sedan åt supergod mat som vanligt och chokladtårta till efterrätt. Det vart även mycket sång och sen styrde jag och Viktoria upp lite dans kring "ölträdet". Det var super roligt, alla var med och dansade och vi var väl en 30 pers ungefär. Sen styrde vi ungdommar upp en liten 5-kamp också senare på kvällen i mörkret. Mer om det behöver vi inte prata om eftersom det gick bajs dåligt för mig. 
 
Jag och Joakim var kvar ganska länge eller vi var bland de sista i alla fall, när det började ljusna ute igen efter att det varit mörkt så kände jag att nej nu måste vi gå hem. Men vi hann även med lite vickning fram mot natten i form av smörgåstårta som var supergod.
 
Sen vaknade vi inte fören klockan 11 dagen efter. Vi gick upp och åt frukost och sen åkte Joakim iväg och golfade medan jag var kvar och solade och badade lite.
Mellan klockan 13 och 16 låg jag mest och sov ute, jag somnade till, vaknade en stund senare och var jätte varm så då tog jag ett dopp i poolen. Sen la jag mig och solade igen, satte på en dokumentärpodd men lyckades somna mot slutet i alla fall. Vaknade sen igen och var super varm så jag tog ett dopp till och la mig och solade igen och somnade. Så höll det på ett tag.
Sen kom Joakims pappa ut och frågade hur jag kunde ligga så länge i solen, då vaknade jag till och såg att solen började försvinna så då gick jag in. Sen såg man ju ut efter det också, ryggen, rumpan och benen är tomatröda och det svider fortfarande idag. 
 
Här kommerlite bilder från midsommar!
 
Silllunch hos Joakim
 
Jag och Joakim
 
Min pussgurka
 
Välkomstdrinken
 
Påväg mot Tomas med ölträdet
 
Gäster
 
Ungdomsbordet med farfar och Yvonne
 
Och mera gäster..
 
Tomas hugger in på tårtan med Albin hack i häl, haha
 
Hoppas alla ni hade en bra midsommar, det hade i alla fall vi! :)

Kommentarer:

1 Sarah:

Va kul me 5-kamp :)

Svar: Ja det var det! :)
Brinkare

Kommentera här: