Man kan inte alltid vara på topp!

Gud vilken piss helg jag har haft!
Efter att jag kom hem från jobbet i fredag så sjönk humöret till botten utan någon speciell anledning. Efter middagen låg jag inne i sängen och kollade på serie och ville bara va för mig själv, sen när klockan blev typ nio så såg jag ingen mening med att vara uppe längre eftersom jag mådde så dåligt och det fanns inget som kunde få mig på bättre humör, inte ens Joakim. Så jag gick och la mig.
 
I lördags var jag inte heller på mitt bästa humör, jag och Joakim åkte på lite ärenden i Knivsta bland annat till systemet och köpte lite vin till kvällen. Vi hade bestämt sen tidigare att vi skulle träffa Emil och Sofia och käka middag tillsammans.
 
Efter lunchen var jag ute och tränade, på träningsschema stod det snabb gång och joggning i 60 minuter. Jag begav mig ut trots humöret och tänkte att det kanske skulle bli bättre av lite frisk luft. Precis när jag kommer fram till elljusspåret (efter 20min) så dör min telefon och det blir tyst i lurarna, vilket inte höjde stämmningen på mitt humör! Jag fortsätter i alla fall att börja gå en slinga där men känner ganska snart att jag trappar ner på farten och plötsligt känner jag mig bara för att sätta mig på en sten och börja grina. 
Men jag gick ett varv utan att sätta mig eller börja grina, men det var nära flera gånger att jag bara gav upp. När jag kom hem tog jag en varm dusch för att få upp värmen igen, då kan ni kanske förstå att det inte riktigt blev en träningsrunda.
 
Sen hade jag ingen som helst lust att klä på mig och fixa mig för att träffa folk, jag ville bara vara kvar hemma och ligga i sängen. Men om jag skulle vara hemma så skulle Joakim också vara det och då skulle han bli sur och grinig så jag valde att följa med. Efter att jag hade fått i mig lite mat och ett glas vin så mådde jag faktiskt bra.
 
Ibland tror jag att man bara måste ta sig ut och träffa andra människor även fast man inte alls vill, annars är det lätt att man fastnar i det där humöret. Kvällen var supermysig och ledde till många skratt <3 Tack för det! :)
 
 
Tack kära ni för att ni lyckades göra mig på bra humör igen, även fast ni kanske inte visste om det <3
 

Kommentarer:

1 Matilda Berlin:

Det låter som att vi har haft lite samma känsla under helgen. Visst är det värdelöst när man känner så? Och allra helst när det är utan någon speciell anledning... Skönt att du i alla fall fick en trevlig kväll! Ser helt fantastiskt mysigt ut =) Kram

Svar: Skönt att veta att det inte bara är jag som känner som jag gör ibland. Ja jag hatar att vara på dåligt humör utan anledning när man verkligen inte kan göra något åt det eftersom man inte vet vad problemet är. Hoppas du fick en fin helg tillslut du också :) Kram på dig!
Brinkare

Kommentera här: