Som en dream come true

Natten mot söndagen sov jag superdåligt, för att jag var rädd att fransarna skulle ramla av för att jag har hört/sett att de kan bli jättefula om man sover på sidan. Så efter att ha vaknat ett antal gånger så kunde jag tillslut inte somna om och ont i ryggen hade jag också. 
Jag kollade på klockan och såg att den var åtta, vilket kändes super skönt för då hade jag hela dagen framför mig. Men när jag sen tog upp telefonen och såg att klockan bara var sju så var det inte lika skönt längre.
Söndag förmiddagen kändes hur lång som helst, sen fick jag i uppdrag att skjutsa Emelie in till Uppsala på kalas på eftermiddagen. 
Vid lunch sa Joakim att han skulle leta bil till mig, så jag började också att kolla. Och tillslut hittade jag en Volvo C30 som jag alltid har velat ha och så hittade jag en i Uppsala som såg väldigt lovande ut.
Så då fick vi skynda oss in dit innan det stängde, så vi hämtade upp Emelie tidigare och när vi kom dit så hade de öppet längre. Så då tänkte vi skjutsa Emelie på kalaset först innan jag skulle provköra bilen, men då tyckte bilförsäljaren att jag lika gärna kunde skjutsa henne i den nya bilen till kalas för att slå två flugor i en smäll och jag höll bara med. Och jag föll nästan direkt för den! Behövde bara övertala mig själv litegrann :)
 
Efter att ha släppt av Emelie och kört ett varv tillbaka så bestämde jag mig för att ta med den hem. 
Så när vi sen hämtade Emelie igen så åkte vi hem i en helt annan bil och jag är supernöjd:)
 
Det är nog inte så många som vet men det ha funnits tre saker som har stått högst upp på min önskelista i flera år och det har varit en Macbook Air, en lägenhet och en Volvo C30 och nu har jag allt! Eller ja lägenheten har jag snart, om ett år. 
Så det gäller att jobba på, tjäna pengar och spara! 
 
 
För er som är som mig och inte kan något om bilmodeller så är det såhär den ser ut:)
OBS! Det är inte min bil på bilden.
 

Kommentera här: