Jag hinner inte med!

Just nu har det varit ganska mycket runt om kring.. Allt går så fort just nu!
 
vi är nu inne i Oktober vilket innebär att det endast är 2 månader kvar tills jag och Joakim flyttar! Det känns helt sjukt, jag har lust att bara packa ner alla saker i flyttlådor nu. Men jag har inte plats för de någonstans.. Jag har fortfarande inte gått igenom och rensat hela rummet än, men idag när jag städade så försvann det ändå en del. Men det är mycket kvar känns det som.
 
I lördags så skulle jag, Joakim, Emelie och Albin ha åkt till Sala för att kolla på pappa när han körde enduro. Det var sista delävlingen i en cup som han var med i och detta skulle bli lopp nummer 8. Men han lyckades istället åka och knäcka revbenen, så han kunde aldrig vara med i Sala. Men det gjorde inget eftersom han ändå hade vunnit alltihopa. Måste hålla med om att han är duktig min pappa!
 
Så jag och Joakim tog med oss barnen in till Stockholm istället, vi var på Cosmonova och såg två korta filmer. Jag tror att de tyckte att de var ganska roligt, trots att det var ett museum. 
Sen överraskade jag och Joakim de med att åka till Godisbolaget, så fort de såg skylten så bara sprang de in.. Jag och Joakim trodde att vi skulle bli ruinerade när vi stod i kön där men det var faktiskt inte alls så dyrt.
 
Sen på vägen hem svängde vi förbi Max och köpte varsin glass och jag fick mitt eftermiddagskaffe. Sen käkade vi tacos hemma hos pappa och Mita på kvällen.
Det blev en ganska tidig kväll, för både jag och Joakim var ganska trötta.
 
I söndags åkte jag och Joakim in till uppsala och kolla på soffa. Vi hade bestämt innan att vi ville ha en bäddsoffa. Sen hade vi sett en på Mio som vi ville ha, men Joakim tyckte inte att den var skön att sitta i. Så vi åkte vidare.. Vi var på både Mio, Chilli, Ikea och Em möbler.
På Em möbler träffade vi en kille som frågade hur ofta vi kommer att ha gäster som sover över hos oss. Och vi båda kollade på varann och tänkte kanske inte så ofta. Så han fick oss att tänka annorlunda och mer själviskt. Så vi hittade en vanlig soffa som var hur skön som helst, men vi var tvugna att åka hem och mäta först hur det skulle bli i förhållande till lägenheten. Vi åkte tillbaka dagen efter och hade bestämt oss men Joakim ville pront att vi skulle gå ett till varv och kolla på vanliga soffor. Och då hittade vi en annan soffa som var med två öppna divaner istället för en öppen och en stängd som det var på den andra, plus att den här var längre dvs. det får plats fler personer och till sist så var det typ halva priset på den om vi jämförde med den andra.
Så vi bestämde oss för den sista soffan som vi såg och nu är den köpt! 
Den levereras lagom tills vi flyttar in :)
 
Här kommer lite bilder från i lördags:
 
 
 
 
 
Nu hoppas jag att mina jobbarbyxor är klara i tvättmaskinen så att jag kan hänga upp dem och sen hoppas jag att de hinner torka inna jag ska till jobbet.. Detta kallas framförhållning.
 
 

Kommentera här: