Familjemys

Helgen börjar lida mot sitt slut, tycker bara att den har gått alldeles för fort när man är ledig. 
I lördags tog jag med mig Wilma hem till pappa och Mita och kollade på hästarna och kattungarna, nere på gården. Joakim var där och drog lite el och mamma och Christian hjälpte till att flytta hos Tessa och Marcus, så då passade jag på att ta Wilma med mig. Wilma lyckades också smälla igen bildörren på sina fingrar och bara ropade på mig att "aj jag har fastnat i bildörren" utan något specielt skrik eller panik i rösten till en början. Jag själv vart nog mer rädd över att fingrarna skulle vara av och hänga som min tumme gjorde och att jag skulle svimma. Men det syntes knappt och efter en liten stund så var det över.
 
När Wilma sen åkte hem så passade jag på att hjälpa till inne i stallet och målade och satte upp några lamp grejer. Pappa kom hem efter en enduro tävling med första pris, så det blev grillmiddag hemma hos dem på kvällen.
 
Imorse vaknade jag till och tänkte men gud har inte klockan ringt än? Tills jag kom på att jag var ledig idag igen, känns lite ovant att vara ledig två dagar.
Jag hjälpte Joakim att städa hans rum ordentligt, varför vet jag inte riktigt? Det är ju hans rum och han som bestämmer över det och ska se efter det, men jag får lite panik när det är grejer överallt och damm och hårstrån, så jag tog tag i det istälet. Jag sålde även hans Playstation 3 som jag har snubblat över ett ex antal gånger på nätterna. 
Sen har vi varit på bio med Emelie och Albin och såg Hotell Transylvanien 2 som har premiär i slutet på oktober. En ganska bra barnfilm ändå, jag och Joakim hade faktiskt sett ettan förut och tyckte att den var bra för att vara barnfilm. 
 
Nu tänkte jag ta kväll med tända ljus och en bra bok. Imorgon är det en ny arbetsvecka, så det är bara att ladda upp nu.

Kolla på dessa små kattungar, börjar bli stora nu😍

 

Kommentera här: