En lyckad helg i Västerås!

Shiit vilken mysig helg vi har haft!
Jag och Joakim hämtade upp barnen vid nio tiden i lördags morse, sen bar det av mot Västerås och Kokpunkten. Det var väldigt fint där men jag blev lite besviken för att jag trodde att det skulle vara större och mer rutschbanor och så men vi hade det super roligt ändå :)
Efter allt badande så köpte vi en varsin milkshake, för att fylla på med lite energi innan vi åkte till hotellet.
 
Vi bodde på First Hotel Plaza, där jag och Joakim har bott två gånger tidigare. Vi gillar verkligen det hotellet, det är fint och prisvärt och ligger mitt i stan och så har de fetaost på frukostbuffén, haha! Vi bodde i en juniorsvit som var superfin och barnen verkade också gilla rummet. De ville i alla fall inte åka hem sen dagen efter, så jag antar att det är ett bra betyg :)
 
Jag och Emelie hann ner på stan innan de stängde och shoppa lite, jag visade henne en butik som jag gillar och som hon nu också gillar. Sen gick vi hem till killarna igen och gjorde oss iordning för middag som vi åt på Allstar. Efter middagen gick vi till Ica och alla köpte en varsin godispåse, sen skulle vi åka upp i hissen som går på utsidan av hotellet. Joakim och Emelie åkte upp, medan jag och Albin stannade kvar eftersom han är höjdrädd, men jag sa att vi kunde ta en annan hiss upp som jag inte trodde hade något fönster ut. Men det visade sig att den hade det också, jag var inte så populär i kanske 5 sekunder men sen tyckte han ändå att det var helt okej.
 
Sen låg vi på hotellrummet och kollade på Dumma Mej och käkade godis tills det var läggdags. Jag tror att vi alla somnade direkt när vi la huvudet på kuddarna.
 
Morgonen efter gick vi upp och käkade frukost och sen hade vi inte bestämt vad vi skulle göra under dagen innan vi åkte hem. Jag och Joakim letade upp saker att göra och tillslut hittade vi äventyrsgolf med pirat tema som lockade.
 
Det var verkligen jättefint där och solen sken på oss! Sen avslutade vi hela resan med att käka lunch på McDonalds innan vi åkte hem. Vi hann nog inte ens ut från Västerås innan Albin sov i bilen.
 
Vi har verkligen haft en superrolig och mysig helg tillsammans och detta är något som måste göras om!
Här kommer massa bilder :)
 
Milkshaken efter badet
 
Rummet
 
 
 
 
Middag på Allstar
 
Lördagsgodis, gissa vem som är duktig och har den lilla påsen?
 
Syskonen Brink
 
Hela gänget <3
 
Frukost!
 
Och till sist golfen..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag ladda upp inför lite jobb senare i eftermiddag :)

Kommentera här: