Rå om mig själv lördag?

Det blir inte så mycket bloggande just nu, jag har liksom lite annat att pyssla med och speciellt innan vi ska åka på söndag.
Jag tänkte att min helg skulle bli super lugn och skön, men det känns som att jag har åkt fram och tillbaka överallt.
Det enda jag hade bokat var att åka in till Uppsala på lördagseftermiddagen och göra naglar och fixa ögonfransarna och pyssla om mig själv. Men istället fick jag skynda mig in för att hinna. Naglarna blev jag supernöjd med men fransarna vart jag mindre nöjd med, jag tycker inte att de syns. Från håll ser det bara ut som att jag har målat ett eyeliner streck ungefär.
Sen var själva upplevelsen och servicen inte alls bra där och det känndes verkligen som att de som jobbade där kom dit för att göra sitt jobb för attsen få gå hem, istället för att gå dit och ta hand om sina kunder. Jag kan babbla på i evigheter om deras service och bemötande, men det kanske bara är för att jag själv är i serviceyrket som jag reagerar så mycket.
I alla fall när jag var klar (20 min tidigare som tur var) så fick jag skynda mig upp på stan för att uträtta de sista ärendena inför Aruba innan butikerna stängde. Men jag hittade inte allt som jag och Joakim skulle ha så jag var tvungen att svänga förbi Ica maxi gnista på vägen hem. Sen hem till Joakim för att äta middag och sen åkte jag och Joakim in till Uppsala igen för att kolla på bio. 
Vi såg på The Gift, en thriller som var superbra! Jag kan verkligen rekomendera den även fast jag flög upp ur biostolen några gånger och höll för ögonen ibland, haha.
 
Ja och det var min lugna lördag.
 
 

Kommentera här: