Yasuragi

Vi kom fram på eftermiddagen vid två tiden till Yasuragi och kunde som tur var checka in redan då. Vi fick badkläder som vi kunde ha på oss, men jag i baddräkt är ingen vacker syn och speciellt inte i den modellen som de hade. Så jag avstod och tog min egna bikini. Vi bytte om och tog på oss våra Yukata som det så fint heter och som jag älskade! Den var hur skön och mysig som helst. Joakim var å andra sidan lite mer skeptisk åt den.
Senare gick vi mot badet och badade lite och satt och läste i de här solsängarna, vilket jag verkligen hade sett fram emot. Att bli sådär avslappnad att man bara kan ligga där och läsa flera kapitel och inte bry dig om vad som händer runt om en. 
 
Innan vi gick upp till rummet för att duscha och göra oss iordning inför middagen så gick jag på fish spa. Kan ni tänka er mig som är rädd för fiskar och kittlig under fötterna, att jag gick på det helt själv! (okej då Joakim var i närheten som mentalt stöd) Jag hade nog lite panik när jag först satte ner fötterna och tänkte att det var fiskar som nafsade på mig, men jag fick bara tänkta bort det och tänka på något helt annat som t.ex. kolsyrade bubblor. Som tur var så var det bara 10 minuter, annars hade jag nog inte ens vågat gjort det om det var längre än så.
 
Sen gick vi upp till rummet och gjorde oss iordning, de flesta hade sina badrockar även till middagen men vi kände inte alls för det. Middagen var god men det var inte så mycket mer än det. Det var lite tråkigt utbud tycker jag med tre varmrätter att väja mellan och sen är jag ju gluten så då försvann det ett alternativ. Eller så är det för att man själv är så kräsen, att man är för bortskämd med den maten som man får på jobbet. 
 
Sängarna, kuddarna och täcket var super sköna! Dock lite varmt täcke för min del men jag sov verkligen jätteskönt och vi  båda vaknade innan klockan, jag gillar verkligen att vakna av mig själv sådär. Frukosten var väldigt god, är det något jag älskar så är det hotellfrukost! Det fanns bakade omeletter i små koppar som man sen själv kunde ha på räkor, champinjoner, riven ost och lök om man ville. De var super söta och goda :)
 
Efter frukosten gick vi och bytte om och gick ner till badet, men nu hade vi inte så lång tid på oss eftersom vi skulle på våra behandlingar. Men vi gick ut och satte oss i de här varma källorna och på ett hörn så var solen framme och det var så härligt att sitta i solen samtidigt som man badade varmt. Det var njutning på hög nivå.
Sen var det dags för våra behandlingar innan vi åkte hem, Joakim hade en vanlig klassisk massage och jag testade en infraröd värmebehandling som jag har läst är mycket bra för kroppen. Det kändes lite obehagligt att lägga sig i den men det gick bra, det var samma sak där att man fick tänka att man bara låg på en solstol på en strand någonstans. Gå in och sök på Google på bilder så kommer ni förstå.

På det stora hela så tyckte jag att vistelsen var bra. Det var stort och inrett i betong vilket kanske kändes lite kalt. Restaurangen kändes lite mer som en skolmatsal och badet mer som ett badhus. Men det hela var ju japansk stil och den japanska grejen var lite främmande för oss. 

Här kommer lite bilder:)





















Vi hade det super mysigt tillsammans i alla fall<3

Kommentera här: