Fartfylld dag!

Idag laddade jag inför enduro tävling uppe hos pappa. Jag har glömt bort hur roligt det är att kolla på när pappa kör och speciellt på hemma plan där jag också hittar (nästan). 
 
Det var sjukt mycket folk och riktigt mäktigt när alla åkte tillsammans upp till starten. Vi gick upp och stod som på ett berg och hade väldigt bra utsikt över en del av banan, men det blåste riktigt kallt. Jag hade bara en tunn långärmad tröja för att Emelie hade min jacka. Mita hade tvingat på henne vinterjackan, vilket blev alldeles för varmt. Så jag frös där ett tag som en galning men sen kom Cathrine till min räddning och jag fick låna hennes tröja. Men gud vad med damm det yrde och det var inte vanlig sand damm utan det var svart damm, som tur var så hade vi solglasögon på oss. Men vi var riktigt svarta sen när vi kom hem, haha. Det såg ut som att vi hade varit i grottor och ålat ungefär.
 
Det gick riktigt bra för pappa, han vann i sin klass och det var nog inte många andra som hade bättre tid än honom överlag. 
 
Tävlingen i sig var bra uppstyrt och folk verkade väldigt nöjda. Det var en som körde på ett rådjur och en annan som fick åka ambulans. Men han som åkte ambulans gick det nog ganska bra för ändå med tanke på att han fortsatte att åka efter att han ramlat och valde sen att åka ambulans hem. Annars var det inget annat som hände.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Han hann till och med att vinka till oss!
 
 Här har vi före och efter bild, bra kört pappa!
 

Kommentera här: