"hemma" i Vemdalen igen

Så då var man "hemma" i Vemdalen igen, vi kom hem igår kväll men då var jag så trött så då orkade jag inte blogga det var typ tack och god natt på engång. Men iaf i onsdags kväll så gick vi ut på stråket (vilket är typ bara massa öl tält och lite musik) och åt med Petter, Daniel (Petters kompis, asså du kan nog inte hitta roligare personer än de två, shiit vad jag garva), petters föräldrar och ett par kompisar till HAsse och Ingrid. Men vi käkade iaf och sen satt vi/de och drack öl och cider och grejer. Det är sjukt mycket folk ute nu när yran börjar/håller på och det är jätte kul att se allt folk. Sen gick vi upp till gågatan (stråket ligger nere vid vattnet) där upp och satte oss på ett ställe som inte tillhörde stråket och där dracks det mera. Sen efter ungefär nån timme så skulle vissa vidare ner till stråket igen, men jag tyckte inte att det var någon ide att följa med eftersom senare på kvällen så är det 18 års gräns eller till och med 25 års gräns. Så jag och mamma gick och köpte ett kilo (ja jag vet..) godis och så gick vi till hotell rummet och kollade på tv och käka godis.

I torsdags så fortsatte vi att gå i stan och även fast man gick hela dan innan så hittar man fortfarande lika mycket grejer. Som typ när man åker till Uppsala där har du ju gjort stan på några timmar, men sen i Östersund så finns det flera roliga butiker som inte finns hemma, eller jag tycker det iaf ;) men sen tycker jag att Östersund känns mycket större än Uppsala, men det är mycket mycket mindre.

Nej nu ska jag sluta snacka och visa vad jag har köpt istället ;)



OBS! Klänningen är inte puder rosa utan ljus grå

* Ljus blå blus- VILA- 200;-
* Vita ballerina strumpor-H&M- 50;- (intressant va?)
* Grå klänning- Bik bok- 80;-
* Halsband- H&M- 70;-
* Glitter topp- Gina tricot- 99;-
* Dagcreme- H&M- 60;-
* Läppstift- Åhlens- 60;-
*ROSA ADIDAS JOGGINGSKOR- Stadium- 359;- Jag hittade ett par rosa joggingskor och jag letade inte ens! de rosa skorna bara stod där plus att det var på rea och sen så var det rea på rean också, och sen sån tur som jag hade så fanns det ett par kvar i min storlek! och billigare skor kan du inte hitta!

Kommentera här: